Denne video er en forsmag på kurset. Køb adgang for at se alle lektioner og hente kursusmaterialet.
Ubegrænset adgang til alle kurser
Adgang til alle kommende kurser
699,00 kr. pr. måned, ekskl. moms
Bindingsperiode på %{renewal_count} måneder
Prøv en måned gratis
eller

  • Sikker betaling gennem ePay A/S
  • Support alle ugens dage kl. 9-16
  • Afspil på computer, telefon eller tablet

Automatisering af bogholderiet

3 kursustimer i Revisions- og erklæringsområdet

 -  4 anmeldelser

Hvordan sørger du for at opsætte og styre et bogholderi på den mest digitale og automatiske måde.

Du får indsigt i konkrete digitale værktøjer til at løse følgende:

  • Debitorstyring
  • Kreditorstyring
  • Løn
  • Kvitteringer

På dette kursus gennemgår vi typiske problemstillinger i forhold hvordan og hvornår du skal igangsætte digitale løsninger for at sikre at automatisering sker når det giver mening.

Mål

Efter kurset er du i stand til at vurdere hvilke værktøjer som vil skabe mest værdi for kunden.

Du vil blive i stand til at kunne optimere og digitalisere de bogholderimæssige processer i e-conomic.dk

Du vil vide, under hvilke forhold, hvilke værktøjer kan anvendes eller bør undgås.

 

Kursusindhold

Vi gennemgår bl.a.:

  • Hvordan e-conomic grundlæggende skal sættes op for at være klar til automatisering
  • Hvilke tillægsmoduler som kan anvendes i e-conomic og hvornår
  • Hvilke muligheder findes i forhold til automatiskering og hvornår bør de anvendes herunder en model som gør dig i stand til at overskue forretningen udfra et bogholderimæssigt perspektiv med følgende ”byggeklodser”
  • Debitor
    • Likvido
    • Farpay
    • Øvrige muligheder
  • Kreditor
    • Roger
    • Fakturafil
    • Øvrige muligheder
  • Kvitteringer
    • Roger
    • Pleo
    • Øvrige muligheder
  • Løn
    • Salary
    • Danløn
    • Dataløn
    • Zenegy
    • Pento


Vores kurser er primært rettet mod revisorer i forbindelse med deres obligatoriske efteruddannelse. Kurserne kan dog være yderst relevante og egnede for virksomhedsejere, administrative medarbejdere eller andre med særlig interesse indenfor området.

1.  E-conomic og grundlæggende opsætning

Automatisering bør ikke igangsættes før de grundlæggende ting er på plads. Dette gælder blandt andet

  • Kladder
  • Bilagsserier
  • Fejl i samlekonti
  • Bankafstemningen

2.  Økonomisystem og tillægsmoduler

Automatisering er vigtigt men før du starter kan du komme langt med de grundlæggende funktioner i e-conomic. Lektionen indeholder gennemgang af følgende:

  • Indscanning/smartinbox
  • Projektstyring
  • Lagermodul
  • Smartbank
  • Afdelinger
  • Straksbetaling
  • Abonnement

3.  Debitorer

For de fleste virksomheder er likviditeten vigtigt og derfor er det mindst lige så væsentligt at have en effektiv debitorstyring.

Modulet gennemgår hvorfor og hvornår du f.eks. kan benytte løsninger som likvido eller farpay eller måske blot kan bruge de indbyggede funktioner i e-conomic.

4.  Kreditorer

Styring af leverandører og betaling af disse er ofte noget som kan tage lang tid og samtidig ofte kan være fejlbehæftet. Derfor er dette også et af de områder som giver mening at fokuserer på. Der findes en række løsninger som kan gøre denne del nemmere for dig.

I dette modul for du et indblik i følgende:

  • Roger
  • Fakturafil
  • Smartinbox
  • November first.

5.  Bank og løn

Alt efter hvilken bank du har kan der være større eller mindre gebyrer forbundet med oprettelse af automatiske betalingsløsninger, betaling af regninger.

Valg af lønsystem er ofte en vanesag men elementer som support, sprog på lønseddel, håndtering af ferie, automatisering eller muligheden for integrationer kan også være med til at bestemme hvilket lønsystem du ønsker at anvende.

6.  Kvitteringer

Mængden af kvitteringer er ofte med til at gøre en bogholders arbejde meget tunkt. Alt efter antallet af kvitteringer, ønsket om overblik samt forbrugsmønstre gør at der kan være løsninger som er bedre end andre.

I dette modul for du et indblik i følgende:

  • Smartinbox
  • Roger
  • Pleo
  • Kontolink

Adm. direktør og CGO hos Sandgrav Solutions

Frederik Sandgrav er uddannet i Datalogi & Økonomi fra CBS. Han har gennem årene både været økonomisk rådgiver og økonomichef i en række virksomheder. Han er nu direktør og CGO i virksomheden Sandgrav Solutions.

Anbefalede kurser